Wednesday, February 27, 2013

ရယ္လည္းရယ္၍ငိုလည္းငုိသူ

graphical counter
[ရယ္လည္းရယ္၍ငိုလည္းငုိသူ။]
*******************
"မေကာင္းမႈျပဳသူသည္ ေကာင္းကင္၌ တည္ေနေသာ္ လည္းေကာင္း၊ သမုဒၵရာအလယ္၌ တည္ေနေသာ္ လည္းေကာင္း ေတာင္ေခါင္းသို႔၀င္၍ တည္ေနေသာ္လည္းေကာင္း မေကာင္းမႈမွ မလြတ္နုိင္။"
  တစ္ခါတုန္းက ဗာရာသီျမိဳ႔ေတာ္ၾကီးမွာ ဒိသာပါေမာကၡဆရာၾကီးတစ္ေယာက္သည္ ဆိတ္တစ္ေကာင္ကုိသတ္၍ မတကဘတ္ေပးလွဴရန္ စီစဥ္ပါတယ္။ တပည့္မ်ားကုိ ေခၚေစျပီး ယင္းဆိတ္ကုိ သန္႔ရွင္းေစရန္ ျမစ္ကမ္းဆိပ္သုိ႔ ေရခ်ိဳးေပးရန္ ေစလႊတ္လိုက္ပါတယ္။  ေရခ်ိဳးျပီးလုိ႔ ဆိပ္ကမ္း၌ ခဏတျဖဳတ္ခ်ည္ေနွာင္ထားစဥ္ ဆိတ္က ရယ္လည္းရယ္၍ ငုိလည္းငုိပါတယ္။ ဒီဆိတ္ဘာမ်ားျဖစ္တာလဲဆုိျပီ ၀ုိင္းေမးၾကရာ-ဆိတ္က ဒီကိစၥကုိ သင္တုိ႔ရဲ႔ ဆရာထံေမွာက္ေရာက္မွ ေမးပါဟု ေျပာလုိက္ပါတယ္။ ဆရာထံေမွာက္ေရာက္ေတာ့ ဆိတ္ရဲ့ထူးစမ္းဖြယ္ျဖစ္ရပ္အစုံကုိ ေျပာျပပါတယ္။ ဒါနဲ့ ဒိသာပါေမကၡာဆရာၾကီးက- အသင္ဆိတ္၊ ဘာေၾကာင့္ ရယ္လည္းရယ္၍ ငုိလည္းငုိရပါသလဲလုိ႔ ေမးလိုက္ပါတယ္။
ဆိတ္က မိမိရဲ႔ ေရွးဘ၀ျဖစ္စဥ္မ်ားကုိ ဇာတိႆရဥာဏ္ျဖင့္ ျပန္လည္ေအာက္ေမ့ကာ- ဆရာၾကီး၊ ငါကလည္း ေရွးဘ၀က သင္ကဲ့သုိ႔ပင္ ဆိတ္တစ္ေကာင္ကုိသတ္ျပီး မတကဘတ္လွဴခဲ့ဖူးပါတယ္။ အဲဒီအကုသုိလ္ေၾကာင့္ ငါက ေလးရာကုိးဆယ့္ကုိး(၄၉၉)ဘ၀လုံး ေခါင္းျဖတ္ခံလာခဲ့ရျပီးျပီး၊ ဒီဘ၀သည္ကား ငါ့အတြက္ ေနာက္ဆုံးငါးရာေျမာက္ဘ၀ျဖစ္တယ္၊ ယေန႔ ထုိ၀ဋ္ဆင္းရဲမွလြတ္ေျမာက္ေတာ့မည္ျဖစ္၍ ရယ္တာပါ၊ ဆရာၾကီးက ငါ့ကုိသတ္၍ ငါကဲ့သုိ႔ပင္ ဘ၀ငါးရာပတ္လုံး ၀ဋ္ဆင္းရဲသုိ႔ ေရာက္ရေတာ့မည္ကုိ ေတြးျမင္၍ ဆရာကုိသနားမိေသာေၾကာင့္ ငုိျခင္းျဖစ္ပါတယ္ လုိ႔ အေၾကာင္းစုံကုိေျပာျပလုိက္ပါတယ္။
ထိုအခါ ဆရာၾကီးက- အသင္ဆိတ္၊ မေၾကာက္ပါလင့္၊မေၾကာက္ပါလင့္၊ သင့္ကုိ ငါမသတ္ေတာ့ ပါဘူးဟုဆုိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဆရာၾကီးမသတ္လည္း ယေန႔ ငါကေသျခင္းမွ မလြတ္နုိင္ပါဘူး ဟုဆိတ္က ျပန္ေျပာပါတယ္။ ထုိ႔ေနာက္ ဆိတ္ကုိ လႊတ္ေပးလုိက္ရာ ဆိတ္သည္ ေက်ာက္ဖ်ာၾကီးေပၚမွ ကပ္၍ေပါက္ေနေသာ သစ္ရြက္မ်ားကုိစားေနခ်ိန္ ရုတ္တရက္ ပစ္ခ်လိုက္ေသာ မုိးၾကိဳးသည္ ေက်ာက္ဖ်ာၾကီးကုိ လာထိရာမွ ေက်ာက္လႊာတစ္ခုသည္ အရွိန္ျဖင့္ ကြာထြက္ျပီး ဆိတ္ရဲ့လည္ပင္းကုိ ထိမိကာ လည္ပင္ ျပတ္ထြက္သြားပါေတာ့တယ္။ ထုိျဖစ္ရပ္ကုိ လူမ်ားသည္ တစ္စုတစ္ေ၀းၾကီး လာေရာက္ၾကည့္ရူၾကပါတယ္။
ထိုအခ်ိန္က ဘုရားေလာင္းသည္ ထုိအရပ္၌ သစ္ပင္ေစာင့္ ရုကၡစုိးျဖစ္ပါတယ္။ ဘုရားေလာင္းက သူတစ္ပါးအသက္သတ္ျခင္း၏အျပစ္မ်ားကုိ ေဟာၾကားပါတယ္။ လူအမ်ားစုကလည္း ထုိတရားကုိ နာၾကားၾကရ၍ သူတစ္ပါးအသက္သတ္ျခင္းမွ သက္ဆုံးတုိင္း ေရွာင္ၾကဥ္ၾကေလေတာ့သတည္း။
အထက္ပါဇာတ္လမ္းေလးကုိ သုံးသပ္ၾကည့္ရေအာင္ပါ။ မိမိက ကုသုိလ္ေကာင္းမူျပဳလုပ္ၾကသည့္အခါ မေကာင္းမူအကုသုိလ္အျပစ္မ်ား မျခံရံဘဲ အသိဥာဏ္ဦးေဆာင္သည့္အထက္တန္းစား ကုသုိလ္မ်ားျဖစ္ေအာင္ ဆင္ျခင္သတိထားျပီး ျပဳလုပ္တတ္ၾကေစရန္ အထူးသတိေပးဆုံးမလမ္ညြန္ထားသည့္ ဇာတ္ေတာ္ေလးလို႔ေျပာရင္လည္းမမွားနုိင္ပါဘူး။ စာေရးသူအထင္ေတာ့-ကုသုိလ္တစ္ပဲ ငရဲတစ္ပိႆာဆုိတဲ့စကားပုံကလည္း ဒီဇာတ္ေတာ္ေလးမွဆင္းသက္လာတာျဖစ္မယ္ထင္ပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခုစဥ္းစားမိတာကေတာ့- ေလာကလူသားေတြေျပာေျပာေနတဲ့ မိမိကုိယ္ကုိ မိမိသတ္ေသရင္ အဖန္ငါးရာငါးကမၻာခံၾကရတယ္လို႔ေျပာၾကပါတယ္၊ တကယ္တမ္းေတာ့ ဒီဇာတ္ေတာ္ေလးကုိေထာက္ဆၾကည့္မယ္ဆုိရင္ မိမိက သူတစ္ပါးအသက္ကုိသတ္လည္း အဖန္ငါးရာငါးကမၻာခံရမွာျဖစ္တယ္ဆုိတာကုိ သေဘာေပါက္သင့္ပါတယ္။ ဒီလုိဆုိရင္ မိမိက ဘာပဲလွဴလွဴ သူတစ္ပါးအသက္ကုိမသတ္ဘဲ လွဴဖုိ႔အေရးၾကီးပါတယ္။ မိမိကုိယ္တုိင္းလည္း သူတစ္ပါးအသက္ကုိမသတ္ဖုိ႔ ဒီဇာတ္ေတာ္ေလးက လမ္းညြန္ျပေနပါတယ္။
ပ႒ာန္းပါဠိေတာ္ကေတာ့- ပုရိမာ ပုရိမာ ကုသလာ ဓမၼာ ပစၧိမာနံ ပစၧိမာနံ အကုသလာနံ ဓမၼာနံ ေကသဥၥိ ဥပနိႆယ ပစၥေယန ပစၥေယာ တဲ့။ အဓိပၸါယ္က ကုသုိလ္ေကာင္းမူျပဳလုပ္ရာ၌ သူတစ္ပါးအသက္ကုိသတ္ျခင္း၊ အသိဥာဏ္မပါဘဲ သူမ်ားေတြျပဳလုပ္လုိ့၊ သူတစ္ပါးတုိ႔ အကဲ့ရဲ႔ခံရမည္စုိးလုိ႔၊ ကုသုိလ္မူကုိျပဳလုပ္ျခင္းစေသာ အကုသုိလ္အမူတုိ႔ ျခံရံျပီးျပဳလုပ္ခဲ့မည္ဆုိလွ်င္ ကုသုိလ္ကံနည္းနည္းေလးကုိပင္ အကုသုိလ္ကံ အမ်ားၾကီးက ျခံရံေနျခင္းေၾကာင့္ မေကာင္းက်ိဳးမ်ားစြာ ေနာက္ေနာင္မွာေပးပါလိမ့္မယ္ဟု ဆုိလုိပါတယ္။
ကဲစာဖတ္သူေရ… ပတ္၀န္းက်င္အျမင္မွာ မိမိလွဴေသာအလွဴသည္ အသားငါးမဟုတ္ေသာ္လည္း မိမိဘ၀အတြက္ကေတာ့ အျမင့္ျမတ္ဆုံးအလွဴၾကီးကုိလွဴေနရတာပါ။ မိမိဘ၀အထက္ေရာက္ေအာင္ပုိ့တာကလည္း မိမိပါပဲ၊ မိမိဘ၀ေအာက္ေရာက္သြားေအာင္လုပ္တာလဲ မိမိပါပဲ။ အဲဒီေတာ့ အလွဴတစ္ခုမ်ားလုပ္ေတာ့မယ္ဆုိရင္ျဖင့္- ျမတ္ဗုဒၶနည္းလမ္းအတုိင္းေလးလုပ္သြားတတ္ဖုိ့ပါပဲ။  ကုသုိလ္ေကာင္းမူတုိ႔ကုိ ျပဳလုပ္ၾကရာ၌ ကုသုိလ္တစ္ပဲ ငရဲတစ္ပိႆာ အျဖစ္မ်ိဳးမေရာက္ေအာင္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္သူေတာ္စင္တုိင္း သတိၾကီးစြာ ထားသင့္ၾကပါတယ္ဆုိတဲ့အေၾကာင္းေလးကုိ သတိေပးရင္ ဒီေဆာင္းပါးေလးကုိ အဆုံးသတ္လုိက္ရပါတယ္။
လျပည့္၀န္း(သာစည္) (13.11.2011)
ဘ၀အေရးစိတ္ေအးရဖုိ႔ ဓမၼအသိရွိလွ်က္ေနၾကစုိ႔။
က်မ္းကုိး။     ။မတကဘတၱဇာတ္


"မေကာင္းမႈျပဳသူသည္ ေကာင္းကင္၌ တည္ေနေသာ္ လည္းေကာင္း၊ သမုဒၵရာအလယ္၌ တည္ေနေသာ္ လည္းေကာင္း ေတာင္ေခါင္းသို႔၀င္၍ တည္ေနေသာ္လည္းေကာင္း မေကာင္းမႈမွ မလြတ္နုိင္။"
တစ္ခါတုန္းက ဗာရာသီျမိဳ႔ေတာ္ၾကီးမွာ ဒိသာပါေမာကၡဆရာၾကီးတစ္ေယာက္သည္ ဆိတ္တစ္ေကာင္ကုိသတ္၍ မတကဘတ္ေပးလွဴရန္ စီစဥ္ပါတယ္။ တပည့္မ်ားကုိ ေခၚေစျပီး ယင္းဆိတ္ကုိ သန္႔ရွင္းေစရန္ ျမစ္ကမ္းဆိပ္သုိ႔ ေရခ်ိဳးေပးရန္ ေစလႊတ္လိုက္ပါတယ္။ ေရခ်ိဳးျပီးလုိ႔ ဆိပ္ကမ္း၌ ခဏတျဖဳတ္ခ်ည္ေနွာင္ထားစဥ္ ဆိတ္က ရယ္လည္းရယ္၍ ငုိလည္းငုိပါတယ္။ ဒီဆိတ္ဘာမ်ားျဖစ္တာလဲဆုိျပီ ၀ုိင္းေမးၾကရာ-ဆိတ္က ဒီကိစၥကုိ သင္တုိ႔ရဲ႔ ဆရာထံေမွာက္ေရာက္မွ ေမးပါဟု ေျပာလုိက္ပါတယ္။ ဆရာထံေမွာက္ေရာက္ေတာ့ ဆိတ္ရဲ့ထူးစမ္းဖြယ္ျဖစ္ရပ္အစုံကုိ ေျပာျပပါတယ္။ ဒါနဲ့ ဒိသာပါေမကၡာဆရာၾကီးက- အသင္ဆိတ္၊ ဘာေၾကာင့္ ရယ္လည္းရယ္၍ ငုိလည္းငုိရပါသလဲလုိ႔ ေမးလိုက္ပါတယ္။
ဆိတ္က မိမိရဲ႔ ေရွးဘ၀ျဖစ္စဥ္မ်ားကုိ ဇာတိႆရဥာဏ္ျဖင့္ ျပန္လည္ေအာက္ေမ့ကာ- ဆရာၾကီး၊ ငါကလည္း ေရွးဘ၀က သင္ကဲ့သုိ႔ပင္ ဆိတ္တစ္ေကာင္ကုိသတ္ျပီး မတကဘတ္လွဴခဲ့ဖူးပါတယ္။ အဲဒီအကုသုိလ္ေၾကာင့္ ငါက ေလးရာကုိးဆယ့္ကုိး(၄၉၉)ဘ၀လုံး ေခါင္းျဖတ္ခံလာခဲ့ရျပီးျပီး၊ ဒီဘ၀သည္ကား ငါ့အတြက္ ေနာက္ဆုံးငါးရာေျမာက္ဘ၀ျဖစ္တယ္၊ ယေန႔ ထုိ၀ဋ္ဆင္းရဲမွလြတ္ေျမာက္ေတာ့မည္ျဖစ္၍ ရယ္တာပါ၊ ဆရာၾကီးက ငါ့ကုိသတ္၍ ငါကဲ့သုိ႔ပင္ ဘ၀ငါးရာပတ္လုံး ၀ဋ္ဆင္းရဲသုိ႔ ေရာက္ရေတာ့မည္ကုိ ေတြးျမင္၍ ဆရာကုိသနားမိေသာေၾကာင့္ ငုိျခင္းျဖစ္ပါတယ္ လုိ႔ အေၾကာင္းစုံကုိေျပာျပလုိက္ပါတယ္
ထိုအခါ ဆရာၾကီးက- အသင္ဆိတ္၊ မေၾကာက္ပါလင့္၊မေၾကာက္ပါလင့္၊ သင့္ကုိ ငါမသတ္ေတာ့ ပါဘူးဟုဆုိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဆရာၾကီးမသတ္လည္း ယေန႔ ငါကေသျခင္းမွ မလြတ္နုိင္ပါဘူး ဟုဆိတ္က ျပန္ေျပာပါတယ္။ ထုိ႔ေနာက္ ဆိတ္ကုိ လႊတ္ေပးလုိက္ရာ ဆိတ္သည္ ေက်ာက္ဖ်ာၾကီးေပၚမွ ကပ္၍ေပါက္ေနေသာ သစ္ရြက္မ်ားကုိစားေနခ်ိန္ ရုတ္တရက္ ပစ္ခ်လိုက္ေသာ မုိးၾကိဳးသည္ ေက်ာက္ဖ်ာၾကီးကုိ လာထိရာမွ ေက်ာက္လႊာတစ္ခုသည္ အရွိန္ျဖင့္ ကြာထြက္ျပီး ဆိတ္ရဲ့လည္ပင္းကုိ ထိမိကာ လည္ပင္ ျပတ္ထြက္သြားပါေတာ့တယ္။ ထုိျဖစ္ရပ္ကုိ လူမ်ားသည္ တစ္စုတစ္ေ၀းၾကီး လာေရာက္ၾကည့္ရူၾကပါတယ္။
ထိုအခ်ိန္က ဘုရားေလာင္းသည္ ထုိအရပ္၌ သစ္ပင္ေစာင့္ ရုကၡစုိးျဖစ္ပါတယ္။ ဘုရားေလာင္းက သူတစ္ပါးအသက္သတ္ျခင္း၏အျပစ္မ်ားကုိ ေဟာၾကားပါတယ္။ လူအမ်ားစုကလည္း ထုိတရားကုိ နာၾကားၾကရ၍ သူတစ္ပါးအသက္သတ္ျခင္းမွ သက္ဆုံးတုိင္း ေရွာင္ၾကဥ္ၾကေလေတာ့သတည္း။
အထက္ပါဇာတ္လမ္းေလးကုိ သုံးသပ္ၾကည့္ရေအာင္ပါ။ မိမိက ကုသုိလ္ေကာင္းမူျပဳလုပ္ၾကသည့္အခါ မေကာင္းမူအကုသုိလ္အျပစ္မ်ား မျခံရံဘဲ အသိဥာဏ္ဦးေဆာင္သည့္အထက္တန္းစား ကုသုိလ္မ်ားျဖစ္ေအာင္ ဆင္ျခင္သတိထားျပီး ျပဳလုပ္တတ္ၾကေစရန္ အထူးသတိေပးဆုံးမလမ္ညြန္ထားသည့္ ဇာတ္ေတာ္ေလးလို႔ေျပာရင္လည္းမမွားနုိင္ပါဘူး။ စာေရးသူအထင္ေတာ့-ကုသုိလ္တစ္ပဲ ငရဲတစ္ပိႆာဆုိတဲ့စကားပုံကလည္း ဒီဇာတ္ေတာ္ေလးမွဆင္းသက္လာတာျဖစ္မယ္ထင္ပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခုစဥ္းစားမိတာကေတာ့- ေလာကလူသားေတြေျပာေျပာေနတဲ့ မိမိကုိယ္ကုိ မိမိသတ္ေသရင္ အဖန္ငါးရာငါးကမၻာခံၾကရတယ္လို႔ေျပာၾကပါတယ္၊ တကယ္တမ္းေတာ့ ဒီဇာတ္ေတာ္ေလးကုိေထာက္ဆၾကည့္မယ္ဆုိရင္ မိမိက သူတစ္ပါးအသက္ကုိသတ္လည္း အဖန္ငါးရာငါးကမၻာခံရမွာျဖစ္တယ္ဆုိတာကုိ သေဘာေပါက္သင့္ပါတယ္။ ဒီလုိဆုိရင္ မိမိက ဘာပဲလွဴလွဴ သူတစ္ပါးအသက္ကုိမသတ္ဘဲ လွဴဖုိ႔အေရးၾကီးပါတယ္။ မိမိကုိယ္တုိင္းလည္း သူတစ္ပါးအသက္ကုိမသတ္ဖုိ႔ ဒီဇာတ္ေတာ္ေလးက လမ္းညြန္ျပေနပါတယ္။
ပ႒ာန္းပါဠိေတာ္ကေတာ့- ပုရိမာ ပုရိမာ ကုသလာ ဓမၼာ ပစၧိမာနံ ပစၧိမာနံ အကုသလာနံ ဓမၼာနံ ေကသဥၥိ ဥပနိႆယ ပစၥေယန ပစၥေယာ တဲ့။ အဓိပၸါယ္က ကုသုိလ္ေကာင္းမူျပဳလုပ္ရာ၌ သူတစ္ပါးအသက္ကုိသတ္ျခင္း၊ အသိဥာဏ္မပါဘဲ သူမ်ားေတြျပဳလုပ္လုိ့၊ သူတစ္ပါးတုိ႔ အကဲ့ရဲ႔ခံရမည္စုိးလုိ႔၊ ကုသုိလ္မူကုိျပဳလုပ္ျခင္းစေသာ အကုသုိလ္အမူတုိ႔ ျခံရံျပီးျပဳလုပ္ခဲ့မည္ဆုိလွ်င္ ကုသုိလ္ကံနည္းနည္းေလးကုိပင္ အကုသုိလ္ကံ အမ်ားၾကီးက ျခံရံေနျခင္းေၾကာင့္ မေကာင္းက်ိဳးမ်ားစြာ ေနာက္ေနာင္မွာေပးပါလိမ့္မယ္ဟု ဆုိလုိပါတယ္။
ကဲစာဖတ္သူေရ… ပတ္၀န္းက်င္အျမင္မွာ မိမိလွဴေသာအလွဴသည္ အသားငါးမဟုတ္ေသာ္လည္း မိမိဘ၀အတြက္ကေတာ့ အျမင့္ျမတ္ဆုံးအလွဴၾကီးကုိလွဴေနရတာပါ။ မိမိဘ၀အထက္ေရာက္ေအာင္ပုိ့တာကလည္း မိမိပါပဲ၊ မိမိဘ၀ေအာက္ေရာက္သြားေအာင္လုပ္တာလဲ မိမိပါပဲ။ အဲဒီေတာ့ အလွဴတစ္ခုမ်ားလုပ္ေတာ့မယ္ဆုိရင္ျဖင့္- ျမတ္ဗုဒၶနည္းလမ္းအတုိင္းေလးလုပ္သြားတတ္ဖုိ့ပါပဲ။ ကုသုိလ္ေကာင္းမူတုိ႔ကုိ ျပဳလုပ္ၾကရာ၌ ကုသုိလ္တစ္ပဲ ငရဲတစ္ပိႆာ အျဖစ္မ်ိဳးမေရာက္ေအာင္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္သူေတာ္စင္တုိင္း သတိၾကီးစြာ ထားသင့္ၾကပါတယ္ဆုိတဲ့အေၾကာင္းေလးကုိ သတိေပးရင္ ဒီေဆာင္းပါးေလးကုိ အဆုံးသတ္လုိက္ရပါတယ္။
လျပည့္၀န္း(သာစည္) (13.11.2011)
ဘ၀အေရးစိတ္ေအးရဖုိ႔ ဓမၼအသိရွိလွ်က္ေနၾကစုိ႔။
က်မ္းကုိး။ ။မတကဘတၱဇာတ္

1 comment:

Unknown said...

Wish to accept ..especially for Muslim people !!